poduzetnicki_kafic10-150217- slobodna dalmacija

NA DEVETOM PODUZETNIČKOM KAFIĆU SPLIT ISTAKNUTO KAKO BIROKRATI JOŠ UVIJEK IMAJU PREVELIKU MOĆ

Prvi ovogodišnji Poduzetnički kafić Split  održan je pred stotinjak sudionika 15. veljače 2017.g. u hotelu „Cornaro“ u Splitu na temu A di je pečat?“ – Kako smanjiti birokraciju u poduzetništvu u RH?.

Pred stotinjak sudionika Kafića, poduzetnici-predavači su iznijeli razne primjere nelogičnih postupaka hrvatske birokracije kao i konkretna rješenja gledano iz različitih kutova prema sektorima iz kojih dolaze. Zaključak je da birokrati još uvijek u Hrvatskoj imaju preveliku moć, te da javnu upravu treba što prije informatizirati do kraja.

Gosti poduzetnici koji su podijelili svoja bogata iskustva:

  • KREŠIMIR BUDIŠA, direktor UNIST Tehnološki park d.o.o., suvlasnik u UHY Savjetovanje d.o.o – organizator i moderator Poduzetničkog kafića Split

„Poduzetnički kafić Split događaj je koji će raspravljati o konkretnim problemima, predlagati rješenja te ih prosljeđivati nadležnim institucijama, te dignuti na višu razinu kroz partnerstva s ključnim organizacijama kao što je Hrvatska udruga poslodavaca.

Kada govorimo o administrativnom opterećenju poduzetnika u RH, moramo reći da smo po Doing business izvješću Svjetske banke ponovno pali u 2017., na 43. mjesto, ali se ipak očekuju značajni pomaci kroz provedbu Akcijskog plana Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta koji predviđa brojna olakšanja u 2017. Godini, a naoko najvidljivije je upravo ukidanje pečata.

Ironično je da je doslovno godinu prije uvedena obveza likvidiranja računa i pečata likvidirano, a ove godine ukidamo obvezu pečata općenito.

Hrvatska mora napraviti zaista krupne pomake kako bi uhvatila konkurenciju drugih EU zemalja, pa čak i primjerice Makedonije koja je po procedurama i brzini administracije 10. u svijetu, a to ne može nikako nego radikalnim rezanjem bespotrebnih administrativnih propisa te informatizacijom cjelokupnog sustava javne uprave te regionalne i lokalne samouprave.“

  • MATEO PERAK, direktor Profico d.o.o., član izvršnog odbora CiSEX – Udruge izvoznika softvera

„U hrvatskoj birokrat s pečatom ima još uvijek preveliku moć, i to je dobra podloga za korupciju i neefikasnost. Javnu upravu treba informatizirati do kraja, jer samo informatizirano društvo može biti transparentno. Kad računalo može upravljati vozilima, zrakoplovima i radnim strojevima, vjerujte može i “lupat pečat”.

  • NIKO MARAS, direktor V.R. METAL d.o.o. Vrlika

„S obzirom na naše iskustvo prilikom realizacije projekta izgradnje proizvodnog pogona u Vrlici mišljenja smo da je administracija zastarjela i nedovoljno educirana.  Napredak i ubrzavanje administrativnih koraka vidimo kroz bolju i bržu modernizaciju te svakako educiranjem i usavršavanjem administrativnog osoblja, a sve s ciljem kako bi poduzetnici dobili brže i bolje informacije.“

  • TONČI GLAVINA, direktor Poduzetnički inkubator Klis d.o.o., Eklata d.o.o.

“Živimo u vremenu u kojem se ovjere javnog bilježnika odrađuju online preko aplikacije na mobilnom uređaju, u vremenu u kojem se otvaraju trgovine bez zaposlenika i u vremenu gdje su u testnoj fazi usluge taxija bez vozača.  Što od navedenog je u Hrvatskoj na raspolaganju?!“

  • JOSIP ČULIĆ, manager Hotel Luxe Split

„Poštivanje pravila struke i sigurnost djelatnika i gostiju hotela bi trebao biti prioritet svakog hotela i poslovnog subjekta. Za kontrolu navedenog su zadužene inspekcije. Trenutna praksa (uz časne iznimke) je da inspekcije dolaze naplatiti kaznu a ne kontrolirati primjenu pravila.

Smatram da bi inspekcije prije svega trebale biti u savjetodavnoj ulozi i uputit na eventualne propuste. S obzirom na čestu promjenu regulative, smatram da bi trebali imati jednom godišnje promjene, a ne nekoliko puta na godinu. Nadalje, navedene promjene trebaju biti iskomunicirane klijentima – u ovom slučaju hotelijerima i to direktno ili putem udruženja. Na ovaj način bi inspektori bili savjetnici a primjena pravila ažurna.

Bilo bi dobro, da se kod donošenja odluka i pravila konzultira i struka – kako specifična za svako područje (požarci, sanitarna i sl.), tako i sami hotelijeri.

Ipak, svima nam je u cilju imati jasna, transparenta, primjenjiva i funkcionalna pravila, na dobrobit klijenata, djelatnika i vlasnika poslovnih subjekata.“

Podijeli ovaj post!

O autoru: admin

Profile photo of admin

Pošaljite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ulaganje u budućnost

Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda

Sadržaj objava na ovoj internet stranici isključiva je odgovornost Grada Splita.

Izradu internetske stranice sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda